Stránky jsou ve výstavbě.


Reklamy na fasádách v historickém centru Prahy potřebují dostat pravidla!

Centrum Prahy čím dál tím více zaplevelují velkoplošné reklamy, které svojí necitlivostí a nabubřelostí hyzdí jedinečnou atmosféru památkové zóny UNESCO. Obvodní výbor KDU-ČSL Praha 1 tento trend posledních let zásadně odmítá a vyzývá radnici městské části a vedení hl. města Prahy k nápravě!

 
 

Centrum Prahy čím dál tím více zaplevelují velkoplošné reklamy, které svojí necitlivostí a nabubřelostí hyzdí jedinečnou atmosféru památkové zóny UNESCO. Obvodní výbor KDU-ČSL Praha 1 tento trend posledních let zásadně odmítá a vyzývá radnici městské části a vedení hl. města Prahy k nápravě!

„V civilizovaných městech s politicky vyspělejší reprezentací je podobná praxe nepředstavitelná. Dokonce i velké světové řetězce podřizují volbu barev a materiálu svých vývěsních štítů koloritu města a o velkoplošné reklamě v historickém jádru města nelze ani hovořit,“ uvádí předseda KDU-ČSL Praha 1 Jan Wolf.

Do očí bijícím příkladem může být obří reklama firmy Tesco v průčelí domu na rohu Národní třídy a ulice 28. října, která doslova zabíjí pohled minimálně od Spálené ulice. Dalším příkladem jsou již řadu let plně zahalené mýtné věže na Mostě legií, jejichž oprava sponzorovaná pražským vodárenským monopolem firmou Veolia postupuje šnečím tempem a pracovní aktivitu zde prakticky není možné zaznamenat!

„Reklamy, často pod záminkou bohulibosti a mecenášství, zasazují takřka boxerský úder estetice našeho hlavního města a dávají mu punc laciného diskontu ve středu Evropy. Toto si Praha nezaslouží. Po vzoru jiných kulturních měst chceme usilovat o to, aby byl způsob reklamy při určitém respektu k soukromého vlastnictví umravněn a aby byla dána jasná pravidla platící pro všechny,“ dodává Wolf.

 
  Obrázky Přiložené soubory









TZ - Seredne reklamy v centru Prahy-1.doc